JEDNODUCHÝ TRÉNINK SPRÁVNÝCH SVALŮ = CHŮZE

S rozvojem informačních technologií se změnil také charakter pohybu. Setrváváme spíše ve statické poloze (především v sedu). Dynamický pohyb pomocí vlastních sil (chůze, běh) se dnes provádí méně. 

S nedostatkem pohybu nám některé svaly ochabují (břišní, hýžďové, mezilopatkové svaly) a některé se zkracují (svaly v oblasti beder, šíje, kyčlí a prsní svaly). Při tomto nepoměru vzniká vadné držení těla, objevuje se chronická bolest páteře a dochází k dřívějšímu nástupu artrózy v kloubech.

Na obrázku znázorňuje první postava správné držení těla, u ostatních tří postav lze vidět vadné držení. 

V případě, že budeme omezovat statické pozice a začneme vyhledávat pohyb, aktivujeme svaly, které umí napomoci udržet správné držení těla. Tím jsme schopni snížit bolest zádových, či šíjových svalů

Zkuste si dnes zaběhat a vnímejte, co to dělá s vaším držením těla a jak se cítíte.

Negativní vliv sedavého zaměstnání lze eliminovat také pomocí cvičení s využitím bočního tahu. Jedná se především o metodiky cvičení s therabandem, expanderem, SM systém, či nově TRX RIP. Tato cvičení jsou velmi vhodnou kompenzací k sedavému zaměstnání a na tělo působí podobně jako výše zmíněný běh, či chůze.


Zajímá vás více o tom, jak kompenzovat sedavé zaměstnání? Neváhejte kontaktovat naše fyzioterapeuty.

Kontakt zde.